17 Ekim 2007 Çarşamba

yüz kitabı

facebook diye birşey var ve herkes onunla ilgili yazıyor çiziyor. hadi şimdi sıra bende.
ben de üyeyim feybuğa. tespitlerimi madde madde sıralıyorum;

  1. "arkadaşlar ısrar etti de üye oldum, ayh ofh" diyenler hepimizden daha meraklı feysbuğa. bu tip insanların walllarında genelde davet eden kişiye karşı; "hadi bakalım beni bile üye ettin, ne olacaksa?" türünden şeyler yazıyor. sanki umrunda değilmiş gibi bir hava bir jaz.. ama ne ısırmadık vampiri kalmış, ne de pokesi.
  2. henüz kimsenin pokesine basmadım. ne işe yarar, basınca o kişinin bi yeri mi acır fln hiç bilmiyorum.
  3. bütün arkadaşlarımın bin türlü vesileyle diğer arkadaşlarımı bildiklerini anladım. asfa, kaihl, boun öğrencisi olan arkadaşlarım muhakkak birbirlerini tanıyorlar. en bağlı olanlar sırasıyla kaihl, asfa ve boun. boun'dan önce fatih kolejini de yazabiliriz.
  4. kapalı kızlarımız fotoğraflarını göstermeye pek bir meraklılar. yüz kısmı karartılmış, güneş gözlüklü, koca topuzlu başörtülü kafalar en moda. e gülüm madem tipin belli olsun istemiyorsun o halde ne diye fotonu ekliyorsun?
    he bi de burberry kafalar var ki.. ayrı bir alem. burberry'e karşı değilim yanlış anlaşılmasın ama burberry öyle bişey ki onu takmayıp burberry giyiyorum diye bağırsan daha az insan farkeder. gözümüze sokmayın ok? ama bak gucci, ferragamo, longchamp hiç de öyle deil. gerçekteeen :)
  5. bir de abuk subuk guruplar var; kaç kişiyiz?, hadi ordan biz kaç kişiyiz?, idare edemem anne, tüm yurtta özgürlük vs. bunlar hiçbir işe yaramıyor.
    mesela bu başörtüsüne özgürlük gibi guruplardan davet alınca kabul etmesem vicdan azabı duyuyorum. sanki başörtüsüne özgürlük istemiyormuşum gibi.. (istemediğim durumlar var evet açıklarım bi ara) gurup davetini kabul edince de sesini feysbuktan duyurabileceğini zanneden kekler gibi oluyorum. başörtüsüne özgürlük gurubuna katılınca özgürlük mü geldi oyh oyh. zaten bu başörtüsüne yasak koyanlar da facebooka girip bi bakacaklar; "ana bissürü üyesi var la bu gurubun, bence biz bu yassağı kaldırah, korktum vallah" diyecekler di mi? başörtüsünü protesto etmedik bi facebook kalmıştı, afferin sizeeee!
    geçen de "hepimiz askeriz, hepimiz şehidiz" diye bir gurup gördüm, ıyh. feysbukta dolaşırken asker ve şehit olunmuyor darling. o kadar kolay değil.
  6. bi de top friends diye birşey var, birsürü davet aldım ama kabul etmedim. sanırım arkadaşların arasında bi top listimsi bişey oluşturup birbirlerini kıskandırıyorsun. ilkokul arkadaşların üni'den arkadaşlarını görüp "wuhaa ne biçim kankiler" diyip kıskanacak, üni'dekiler de "oy ne çok eski arkadaşı var tiki tiki, bizim suratımıza bakmaz bu" diyip üzülecekler. sonra sen de very popular nice friend olacaksın, bekle..
  7. bir de wall diye birşey var. ki ben orda yazılanları sadece profilin sahibi görecek sanıyordum. ohanzi herkes görüyormuş. inboxına atsana mesajı ne diye duvara yazıyorsunuz? buraya örnek bir wall postu yazacaktım ama error varmış feysbukta.
  8. facebook is... ne bu ya. melda is evde. melda is hasta oldu yatıyor ühühü. melda is kankiyle buluşcaaakkk!! niye kendimden örnek verdiysem neyse.. is bilmemne. feysbukta seni izliyorduk biz de acaba bugün cansu is what?

ama öyle veya böyle üye olmuşuz hepimiz. ben üye olduğum zaman kimseler yoktu, okuldan derslerimi yazıp, o dersi alanları görecektim güya, ne işe yarayacaksa. sonra bir mail, ilk okul arkadasım x beni kontak eklemiş, hobaa. sonra öteki sonra diğeri..