30 Aralık 2007 Pazar

vıdı vıdı

.net principles çalışıyorum ama hiiçbirşey anlamıyorum. aslında anlıyorum ama başka birine anlatabilecek kadar değil. anladın mı? anlamadın biliyorum galiba benim anlatma yeteneğim yok. neyse o bu kitabın şuan okuduğum bölümleri için geyik diyor. ama sadece bir terimin nerde kullanıldığını, ne olduğunu söylemesi bile kafamda şekillendiriyor okuduğum şeyleri. kitap sanki ben okulu bitirmişim gibi anlatmış herşeyi. kaşısındakini herşeyi biliyor zannediyor. tamam geyik yanları da çok kabul ediyorum. mesela şunu çok yapıyor; ITciler bu kitabı bıdıbıdıları anlamak için okuyorsa, i'm sorry istediklerini bulamayacaklar.. vs.. sorduk mu onu sana? valla kardeşim ben ITci fln değilim. sadece bir öğrenciyim, bu konuda bilgim ve bilen bir eşim yokmuş gibi düşün öyle anlat olur mu?
ya ama ben bu iş nasıl böyle oluyor anlamıyorum. bilmediğim bütün kelimelere bakıyorum, hatta kimi zaman cümleyi birebir türkçe'ye çeviriyorum ama yine de anlamıyorum. sonra bakıyoruz ki bahsedilen aslında çok basit bi olay. tamamen kelime salatası. bunları ben bu kadar zor anlıyorsam amerikalılar napıyor merak ediyorum. normal normal yazsana şunu!

"aslında bu noktada elimizde olan en gerçek şeylerden biri belki daha önce karşılaşma ihtimalinizin size çok düşük göründüğü şeylerin yanısıra sadece gözümüze görünen ve birdaha bakınca anlaşılan ufak meselelerle benzerlik göstermekte olan büyük çözümler, ve bu çözümlere getirilebilecek en etkili sonucu da üreten firmaların altyapılarında da benzer çapta sorunlarla karşı karşıya gelebilmemiz ve bunları çözerken göz önünde bulundurmamız gereken püf noktaları ile uğraşmadan sadece çözüm odaklı formüller geliştirebilcek düzeyde bir aşamaya gelmiş bulunmaktayız."

attım. işte bu tip cümleler var kitapta. tamam, abarttım ama başıyla sonu alakasız saçmasapan şeyler.. bilmediğim bi kelime çıkıyor diyelim. aman cümleden kopmayayım, genelini bi anlim öyle bakarım diyorum. ama olmuyor ki. bitmek bilmiyor cümle. bilinmeyen kelimelere bir yenisi daha ekleniyor. of of. hiç ingilizce bilmiyormuşum ben onu anladım. hatta türkçe bile bilmiyorum. ama yok ya.. biliyorum. önemli olan derdini mümkün olan en az kelimeyle anlatmak değil midir? onlar bilmiyor kesinlikle! :P