18 Nisan 2007 Çarşamba

algorithm

Algoritma denince kafanızda ne canlanıyor? Benim hiçbirşey!
Kitabımda olan tanımı okuduğumda kafamda az da olsa birşeyler canlanır gibi olmuştu. Sonra o şeyler hayat bulsun diye bilişim sözlüğünden algorithm tanımına baktım ve o şeyler artık öldü...

kitabımdaki tanım:
A step-by-step procedure that accomplishes a desired task is called algorithm.

bilişim sözlüğündeki tanım:
Özgül bir soruna çözüm sunan ayrıntılı mantık yordamı.

Mantık yordamı da ne demek? Çok mu cahilim ben anlamıyorum. Özgül diyince de aklıma bir tek şey geliyor benim şu sıralar... neyse :)
Peki ama algoritma budur diye gösterebileceğim birşey var mı? Hiç, hiç anlamıyorum. Bu daha işin başı... Biraz daha sabırlı olmalıyım biliyorum, yeri gelince hepsini öğreneceğim di mi. Hep duyduğum laflar. Öğrenirim inşallah. Allah'ım sen bana zihin açıklığı ver.