16 Nisan 2007 Pazartesi

CS263 & GS102 ve gümrük macerası

Kaç zamandır aklımda okulumla ilgili gelişmeleri yazmak için bir blog açmak vardı. Kitaplarımın gelmesini bekliyordum, çok şükür bugün elime geçti kitaplar.
Aslında kitaplarım 10 Nisan'dan beri Türkiye'de fakat gümrüğe takıldığı için elime geçmedi. Gümrüğe takılmasının nedeni de paketimin değerinin 100 euro'yu geçmiş olması. Eğitim materyallerinden vergi alınmamasına rağmen belirtilen fiyatı geçtiğim için vergi vermek zorunda kaldım. Ups dağıtıcısının "bilgi eksikliği" yüzünden önce sadece 110 ytl'lik ordino parasını verdim ve beklemeye başladım. İnternetten paketimi takip edince gördüm ki işlemlerimin yapılması için ups'ye vekalet vermem gerekiyor. Notere gidip vekaletname çıkarttım (50 ytl). Sonra Zeytinburnu'ndaki ups merkezine götürdüm ve tekrar beklemeye başladım. Bu arada gümrükteki bir ups görevlisi sürekli beni arayıp bilgi verdi. Paketteki kitaplar için %8, yazılımlar için de %18 vergi alacaklarını söyledi. Hepsi kitap gelecek diye beklediğim için %8'den hesap ettiler ama içinden yazılım da çıktı (Microsoft Visual Studio 2005) Bu yazılım için %18 vergi ödedim. Bu yazılım için EDMap'den gelen faturamda 44 dolar yazıyor. Ups görevlisinin söylediğine göre, eğer bu yazılım Türkiye'de daha pahalıysa ve ben 44 dolar üzerinden vergi verdiysem vergi kaçakçılığından suçlanabilirmişim. Ne kadar saçma! Burda kaç paraya satıldığı kimi ilgilendirir. Hem ben bunları satın almadım ki.. Okul benim adıma EDMap'e ödemeyi yaptı. EDMap de kargo masraflarını karşıladı. Ama buna rağmen ben toplam 420 ytl para ödedim. Gelen paket zaten 400 dolar değerinde. Saçmalığa bak... Bu kitaplar okul için geliyor olmasaydı kesin almazdım gümrükten. Sonuç olarak bir hafta kaybım oldu. Ups'nin de büyük hatası var bunda tabi. Ben internetten paketimi takip etmesem, getiren görevliyi dinleyip beklesem daha ne kadar beklerdim bilmiyorum. Gelen görevliye hani getirecektin diyince bi de "getirdim ya" demez mi? Bana ne bir vekaletten bahsetti ne de vergiden. Sonra da "bilgi eksikliği" diyip geçiştiriyor. Kimin bilgi eksikliği, benim mi yoksa senin mi?
Ayrıca vergilerimi hesap ederken faturada geçen freight (taşıma ücreti) i de hesaba katmışlar bu da ayrı bir komedi.

Gelelim derslerime..
Programing in C ve Concepts in Biology deslerim geldi. İkisini de seçmeli olarak aldım. Biyoloji'den çalışmaya başladım bugün. Toplam 26 chapter'ı var ve ben 26 günde bitirmeyi planlıyorum. İnşallah herzamanki gibi uzamaz planım...

Bu blogu asıl şunun için açtım. Biryerlere çalışmalarımı kaydedersem sanki planlarıma daha sadık kalırmışım gibi geldi. Hani diyetlerde gün içinde yediklerini yazarlar ya onun gibi bişey :) Onlar mümkün olduğunca az yemeye ben de mümkün olduğunca çok çalışmaya çalışıyorum. Hayırlısı bakalım.

Blogum şimdilik profilimde görünmüyor, ama ziyaretçilere açık. Belki bir zamanlar web mektep ismini önerdiğim gurup arkadaşlarımdan beni bulan olur :)

Hiç yorum yok: