23 Ocak 2008 Çarşamba

internetlerde yazmış

bazen iş fln yaparken aklıma buraya yazmalık güzel keşifler geliyor ama sonra unutuyorum as usual. mesela geçen şunu unutmadım. mer'le arada bunun muhabbetini yaparız ondan sanırım. mesela ben blog yazıyorum, mer ayakkabılarının fotosunu çekip flickr'a ekliyor. bu olayı da flickr'a ilk getiren bizdik ama başkasının modası oldu neyse :) zaten artık yapmıyoruz. mer yapıyor da benimle değil. rengarenk ayakkabıları olan başka bir arkadaş buldu kendine. ne diyordum... işte bunları yapıyoruz biz. ben soframın fotosunu ekliyorum, ya da blogumda kızdığım bir meseleden bahsediyorum. şimdi internet olaylarını bilmeyen birileri bunu nasıl yorumlar bir düşünelim. mer varya ayaklarının fotosunu çekip internetlere koyuyuromuş. vuaa ne ayıp. melda da yemek yapınca fotoğrafını gösteriyormuş millete. aa görgüsüz. hatta sofra kurunca sofranın fotoğrafını bile ekliyormuş. yok artık! mer geçen çok sinirlenmiş x'e gitmiş internetlere yazmış, anlatmış. inanmam. melda da neyi yazmış ayol biliyor musun? hani geçen yan apartmandaki eltime arabayla gittim ya onu anlatmış. ay bunlar iyice arsızlaşmış ayol. nasıl yani şimdi herkes okuyabiliyor mu yazdıklarını. evet herkes. ay olmaz ki böyle bi şey canım. :)
tamam düşünce olmaz hakkaten. ama bunları okuyan kim? webmekteb.blogspot diye yazan kişi ancak benim arkadaşım olur. hem başkası görse ne olacak. gördüğüm tezatlıklardan bahsediyorum burda. yazmasam unuturum. paylaşmazsam da çatlarım.
yani ne kadar basit bir olay yemek blogu yazmak ama interneti sadece por.no siteler ve güvenilmez ahlaksız insanlar doldurmuş zannedenler bunu ayıplar. gider wordpress'i de kapatır, youtube'u da. today's zaman'da okudum bir köşe yazarı diyor ki; bu yasak gençler o saygısız filmleri izlemesin diye yapıldı ama şimdi hepsi bir yolunu bulup onları izlemeye çalışıyor. ab'ye girerken de diyecekler; bu türkler eleştiriye gelemeyen, bağnaz tipler diye.
ama gerçekten bu yapılan, saklanmak için kafasını kuma gömen deve kuşunun yaptığından farksız. bu yasakları koyma yetkisi olan adamlar ne kadar da cahil. ödeleri kopuyor yabancılar atatürk'e saygısılık edecek diye. aman etsinler ne olacak? atatürk kötü mü oldu onlar kötü diyince. yani anlamadığım siteyi türkiye'de yasaklayınca ne oluyor? adam amerika'da izlemye devam ediyor. git sen o videoyu kaldırt.
arada kaynamasın evimize ingilizce gazete geliyor ehueh. entellektüellikte sınır tanımıyoruz. bu sabah sadece bir iki cümle okudum, o da yukarda yazdıklarımdı. bütün gazeteyi okusam neler yazarım bri düşünün. :P