10 Temmuz 2008 Perşembe

79%

yolladığım tavsiye mektubu ödevinden 79% almışım. ama öyle kafama göre bir tavsiye mektubu değil de bir işçi alımı ile ilgili bir tavsiye mektubu yazacakmışım. ama olsunmuş çünkü bir tavsiye mektubunda olması gereken bütün unsurları yazmışım, o kişiyi ne kadardır tanıyorum vs.. haberim bile yoktu o unsurları yazdığımdan. demek ki bu konuda doğuştan yetenekliyim :P
ama nerde o şekilde bir tavsiye mektubu yazmam gerektiği yazıyor bulamadım. ne kitapta, ne yardımcı pdfde ne de dersin sitesinde var. sadece tavsiye mektubu diyor. bunu sordum hocaya. gelecek derslerde de hataya düşmeyeyim.

ayrıca inanılmaz derecede fazla grammatical hatalarım var. ben de kendimi iyi ingilizce biliyor zannediyorum. ama nerden bileyim bi kelimenin başına at mi gelir on mu gelir. hazırlıktaki hocamız biraz gevşekti o konuları iyi bilmiyorum. diğer sınıflar her worksheeti çözüp deftere geçirip, yeni kelimeleri de 30-40 defa yazarken biz sadece 5 kere kelime yazardık, worksheetin de hepsini çözmezdik. şimdi o kızlar hellodan başka birşey bilmezken ben şakır şakır konuşuyorum maşallah. yazı dilim iyi olmayabilir ama ben konuşunca millet beni amerikalı zannediyor mu, tamam.

ha bir de hoca biriki cümlemin bir diğerinin tekrarı olduğunu, omit etmem gerektiğini söylemiş. proof reading yaparsan bunlar gözüne çarpar silersin demiş. ya silerim. niye silim ne güzel upuzun mektup oluyor. bir iki şeyi bir daha söylemişim çok mu? pekişsin diye yapıyorum. allah kuran'da ayetlerini tekrar ediyor da hala anlamamazlıktan geliyoruz. demek ki fıtratımızda var. tekrar edeyim de kazınsın beyninize. bak "pekişsin diye yapıyorum" cümlesinin tekrarı oldu bu son cümle de mesela..