3 Şubat 2008 Pazar

matematik ve akla gelenler

ma105 test 3'ü yaptım. ama sorulardan birinde bir eksiklik farkettim, hocadan cevap bekliyorum. başka bir soruyu da anlamadım. cevap gelirgelmez yollayacağım.

cumartesi günü de kafama bagaj kapağı düştü. dişlerim kırıldı sandım. birdaha kafamı öyle heryere uzatmayacağım.

bi de mer anlattı. kuzenim (10) odasını elektrik süpürgesiyle makinelerken top top kristalleri olan avizesinin bir topunu makineye çekmiş ve top makinede sıkışmış. çok uğraşmışlar, ne çıkmış ne de kırılmış top... sonra teyzem servis çağırmış. telefonda ne dedi çok merak ediyorum. "alo, iyi günler elektrik süpürgeme avize kaçtı. acaba yardımcı olur musunuz?"

matematik diyince ilkokul öğretmenim aklıma geldi. çok ilginç biriydi.. sürekli matematik dersi işlerdi ve hep o süperdi, hep o en iyiydi. bütün gün bize ne kadar başarılı olduğunu anlatıp dururdu. yıllar sonra kendisini ziyarete gittiğimizde yine aynıydı. aynen şöyle dedi; "onbin öğretmen getirseler, yok yook yüzbin.. en iyisi ben seçilirim" sonra da birdaha ziyaretine gitmedik zaten. ilkokulda insan vücuduyla ilgili bir konu işleniyordu. ödevimiz iskelet sistemini çizmekti. yihu işte bu süperdi doktor babam harika birşeyler çizebilirdi! öyle de oldu.. babam bütün anatomi kitaplarını ortaya döktü ve süper bir iskeletor çizdi. sevinçle okula gittim. öğretmen aldı ödevimi baktı ve şuralar olmamış, şurda kemik olmaz vs. diyerek ödevimin üzerinde karalamalar yaptı. bütün sınıf şok olmuştu.. akşam babam ödevi görünce nasıl sinirlendi tahmin edin :) annem babam hala pişmanlık duyarlar, "bizi nasıl inandırdı da seni onun sınıfına verdik" diye.. resim, beden, müzik dersi yapmadan ilkokul okudum ben. hiç yerli malı haftasını kutlamadım ben. nasıl kutlanır bilmem. merler okulda kutlarlardı ama.. o anlatırdı biraz ben de ağzım açık dinlerdim.